Zorggroep Solis werkt met de totaaloplossing Sonevo. Na de migratie naar de nieuwste versie van Sonevo ervaart Solis diverse voordelen zoals alarmreductie, een lagere werkdruk, rust en overzicht en een tijdsbesparing per dienst.
Op meerdere locaties van zorggroep Solis draagt Sonevo bij aan veiligheid, welzijn en meer tijd voor warme zorg, zo ook op locatie Spikvoorde.
Ruim 60 zorgappartementen zijn aangesloten op Sonevo en maken gebruik van toezichthoudende domotica zoals akoestische bewaking en sensorische bewaking. De migratie naar de nieuwste versie van totaaloplossing Sonevo biedt voor Solis diverse voordelen.
Gebruiksvriendelijke en intuïtieve app
Het werken met de vernieuwde app verlaagd de werkdruk van de zorgverlener. Daarnaast is het inwerken van een nieuwe of tijdelijke zorgmedewerker makkelijker. Zowel het aanmelden voor de app, als het werken met de app is eenvoudig. Dit komt mede doordat de app als zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief wordt ervaren én handige functionaliteiten zoals een tuturial kent.
"Je ontvangt minder bellen waardoor je minder opgejaagd bent."
Rust en overzicht
Het grootste gedeelte van de zorgverleners ervaart meer rust en overzicht tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden. Men abonneert zich op de bewonerskamers waarvoor men zorgt, Dit wordt als zeer prettig ervaren omdat alleen relevante alarmen worden ontvangen. Daarnaast toont de app altijd wie een alarm in behandeling heeft genomen, dit maakt samenwerken makkelijker.
"De app geeft vooral rust omdat je kunt aangeven voor welke cliënten je op dat moment zorgt."
Tijdbesparing en alarmreductie
Het werken met de nieuwe app levert een aanzienlijke tijdbesparing per dienst op. Niet alleen omdat men prettig samenwerkt, maar ook omdat het aantal alarmen drastisch is gedaald na de migratie. Deze tijd is nu beschikbaar voor het leveren van warme zorg.
"Het kan zo 20 minuten opleveren door de mogelijkheid om alleen gerichte bellen op te pakken."